tisdag 25 oktober 2011

Världens vackraste syster -Min förebild.

Jag har världens vackraste syster. Vacker för mig betyder att du är vacker utifrån och in, precis som hon. Hon är en av de mest omtänksamma människor jag vet! Min syster, min lillasyster. Hon är helt klart min förebild, jag ser upp till henne så otroligt mycket. Hon är så där lagom som jag aldrig kunnat vara, jag har alltid skränat för att få stå i centrum. Medan hon, Madelen, inte har behövt.. hon syns ändå. 

Jag vet inte hur många gånger hon har berättar för mig hur avundsjuk hon är på alla mina resor och att jag vågat flytta, att jag börjat plugga.. Men om hon bara visste hur avundsjuk jag är på henne! Hade jag allt hon har, hade jag inte behövt fly från första början. 

När vi var yngre var hon med i ungdomsfullmäktige, simtränade och annat duktigt. Igår ringde hon mig och berättade att hon nog hittat en utbildning hon vill gå. Hon påstår att hon inte vet vad hon vill bli.. men jag tror hon vetat hela tiden. Jag vet i alla fall vart hon idag och sen länge gör ett fantastiskt bra jobb och passar som fisken i vattnet. 

Idag lever hon tillsammans med sin mer än underbara fästman, Mattias. Om några dagar firar dom 5 år.. lika nykära än. Men det är inte bara Mattias hon lever med, nej, dom har ju Bunny, som plötsligt bodde på deras tomt, så ja, då blev dom med kanin. Där efter kom Nisse och det senaste tillskottet är valpen Raja. En fantastiskt fin liten familj. 

Jag älskar att hälsa på hos min syster, kanske för att jag känner mig så hemma, så välkommen. Jag saknar henne enormt mycket, oftast redan när vi säger hejdå. 
Hon är verkligen perfekt min syster.. Tänk så mycket vi gått igenom tillsammans. Skulle kunna skriva en hel bok. Jag skullefylla boken med både tårar och skratt. Du är och förblir min bästa vän. Ingen är som du och ingen kommer någonsin kunna stjäla din plats i mitt hjärta. Jag älskar dig Madelen.

Idag kan både du och jag lyssa på den här..
-Och stå still.

1 kommentar:

Madelen sa...

Tack älskade syster!
det var otroligt fint skrivet. Tack för att du alltid finns vid min sida, trotts att du är himla långt bort. behövde lite peppning just nu och detta gjorde mycket! Jag älskar dig! <3